Силабус освітньої компоненти "Переддипломна практика"


І СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

1. Загальна інформація про навчальну дисципліну

Повна назва навчальної дисципліни

Переддипломна практика

Повна офіційна назва закладу вищої освіти

Сумський державний університет

Повна назва структурного підрозділу

Факультет технічних систем та енергоефективних технологій.

Кафедра загальної механіки та динаміки машин

Розробник(и)

Симоновський В.І.

Рівень вищої освіти

другий рівень вищої освіти, НРК – 8 рівень, QF-LLL – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл

Семестр вивчення навчальної дисципліни

4 тижні протягом 3-го семестру

Обсяг навчальної дисципліни

Обсяг навчальної дисципліни становить 5 кредитів ЄКТС, 150 годин, з яких 150 години становить самостійна робота.

Мова(и) викладання

Українською мовою

2. Місце навчальної дисципліни в освітній програмі

Статус дисципліни

Обов’язкова навчальна дисципліна для всіх освітніх програм спеціальності

Передумови для вивчення дисципліни

Перелік дисциплін, що мають бути вивчені раніше:

- Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

- Інтелектуальна власність,

- Гідроаеропружність,

- Комп‘ютерне моделювання динамічних систем,

- Методи віброізоляції та врівноваження в механіці,

- Прогресивні технології виготовлення деталей насосного обладнання,

- Задачі ідентифікації математичних моделей динамічних систем,

- Соціальна та професійна безпека діяльності людини,

- Обчислювальна гідроаеромеханіка

Додаткові умови

Проводиться одночасно з виконанням кваліфікаційної роботи магістра

Обмеження

Обмеження відсутні

3. Мета навчальної дисципліни

Метою є ознайомлення студентів із специфікою майбутньої спеціальності, закріплення і розширення у студента певних професійних практичних знань, вмінь та навичок із загально професійних і спеціальних дисциплін, необхідних для виконання кваліфікаційної роботи та надалі для плідної роботи в галузях виробництв, використовуючи сучасні методи дослідження у даній сфері та сучасні інформаційні технології та прикладне комп‘ютерне програмне забезпечення

4. Очікувані результати навчання навчальної дисципліни

Після успішного проходження здобувач вищої освіти зможе::

РН1.

самостійно поглиблювати знання та навички, отримані студентом при вивченні спеціальних дисциплін

РН2.

уміти обґрунтовано ставити, аналізувати і вирішувати комплексні завдання, використовуючи сучасні інформаційні технології

РН3.

уміти самостійно генерувати нові ідеї, ставити та вирішувати задачі інноваційного характеру

РН4.

уміло спілкуватися, при необхідності іноземною мовою, з представниками інших галузей знань

РН5.

розуміти основи організації виробничого або дослідницького процесу, структури та функціонування технічного та програмного забезпечення

5. Роль навчальної дисципліни у досягненні програмних результатів

Програмні результати, досягнення яких забезпечує навчальна дисципліна:

ПРН1

Показати знання методології, методів і методики розробки і постановки на виробництво нового виду продукції, зокрема на етапах виконання дослідно-конструкторських робіт та/або розробки технологічного забезпечення процесу її виготовлення.

ПРН2

Показати знання принципів побудови і функціонування систем автоматизації технологічних досліджень, проектно-конструкторських робіт, технологічної підготовки та інженерного аналізу в машинобудуванні.

ПРН5

Показати здатність до самостійного вирішення поставлених задач інноваційного характеру (кваліфікаційна робота, курсове проектування), уміння аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішення, зокрема і публічно.

ПРН6

Уміння обґрунтування та оцінювання інноваційних проектів, знання методик просування їх на ринку, вміння виконувати економетричну та науковометричну оцінки

ПРН7

Показати знання основ організації та керування персоналом.

ПРН8

Продемонструвати знання структури, функціонування, технічного та програмного забезпечення інформаційно-вимірювальних комп’ютеризованих систем в машинобудівному виробництві

ПРН9

Продемонструвати знання та розуміння основ організації виробничого процесу

ПРН11

Продемонструвати знання та розуміння основ організації дослідницького (наукового) процесу

ПРН12

Продемонструвати знання, розуміння і практичне застосування теорії експерименту, методик планування експерименту, оцінки достовірності результатів експерименту, методів аналізу експериментальних даних і побудови на їх основі математичних моделей, зокрема і використання новітніх методів на основі використання сучасних інформаційних технологій.

6. Види навчальної діяльності

НД1 -  Практична робота на підприємстві над проблемним питанням, пов‘язаним з темою кваліфікаційної роботи.

НД2 - Ознайомлення з організаційною структурою підприємства, його науково-технічною базою та дослідним і виробничим процесом та інше.

НД3 - Звіт по практиці, що передбачає вирішення проблемного питання, зв‘язаного з темою дипломної роботи. Може включати графічні роботи, розрахункові роботи, програмні засоби.

НД4 - Мультімедійна презентація та виступ про виконане завдання.

7. Методи викладання, навчання

МН1. Практико-орієнтоване навчання передбачає виконання практичного завдання (РН1 – РН5). Самостійному навчанню сприятиме робота в структурному підрозділі з вирішення інженерних і наукових завдань на підприємстві, використовуючи сучасні методи і засоби виробництва, працюючи з сучасними комп‘ютерними комплексами, збір і всебічний аналіз матеріалів для дипломної роботи. Формування навичок роботи у колективі у якості як виконавця так і куратора робіт. Під час підготовки до звіту за результатами практико-орієнтованого навчання студенти розвиватимуть навички самостійного навчання, критичного аналізу, синтезу та аналітичного мислення.

8. Методи та критерії оцінювання

8.1. Критерії оцінювання

Оцінювання балів здійснюється за такою шкалою:

 

 

Сума балів

(R)

 

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

Визначення

90-100

А

5 (відмінно)

Відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок

82-89

В

4 (добре)

Вище середнього рівня з кількома помилками

74-81

С

В загальному правильна робота з певною кількістю помилок

64-73

D

3 (задовільно)

Непогано, але зі значною кількістю недоліків

60-63

Е

Виконання задовольняє мінімальні критерії

35-59

FX

2(незадовільно)

Можливе доопрацювання

0-34

 F

Необхідний повторне проходження практики

 

Примітка. Загальна кількість балів отриманих студентом за період навчання округлюється до цілого числа за загальноприйнятими математичними правилами, наприклад, студент отримав 59,5 балів ≈ 60 балів – оцінка за шкалою ECTSE, за національною шкалою – Задовільно.

8.2 Методи поточного формативного оцінювання

За дисципліною передбачені такі методи поточного формативного оцінювання: зустрічі та опитування під час виконання практики з кураторами та усні коментарі за його результатами, настанови куратора в процесі виконання практичних завдань, обговорення та взаємооцінювання студентами під час розв‘язання практичних задач, своєчасне виконання звіту з переддипломної практики.

8.3 Методи підсумкового сумативного оцінювання

Оцінювання проводиться після проходження переддипломної практики та написання звіту. Всі роботи повинні бути виконані самостійно. Завдання до переддипломної практики повинно відповідати темі дипломної роботи.

Оцінка студента формується таким чином:

МО1 - теоретична частина завдання-дослідження (методи вирішення задачі, обговорення, виконання, звіт) 50 балів;

МО2 - презентація та захист результатів - 50 балів;

Форма підсумкового контролю – оцінювання письмового звіту з практики (МО1) та презентації отриманих результатів (МО2).

При формуванні оцінки теоретичної частини завдання (МО1) встановлюються наступні критерії:

45-50 балів: робота є актуальною; літературний огляд є повним; цілі і задачі дослідження поставлені правильно; методи та методики вирішення даних задач вибрані доцільно; в роботі застосовані знання зі спеціальності, набуті під час навчання; основні результати роботи отримано за допомогою використання сучасних програмних комплексів; текст роботи грамотно і охайно оформлено згідно з вимогами;

37-44 балів: актуальність роботи недостатньо обгруновано; літературний огляд не є повним, містить неточності; зміст роботи нечітко відповідає поставленій цілі і задачам дослідження; показані загальні знання зі спеціальних дисциплін, методів та методик вирішення конкретної задачі; використано сучасні програмні комплекси; текст роботи оформлено згідно з вимогами, але містить неточності та помилки;

30-36 балів: деякі питання, розглянуті в роботі є актуальними, літературний огляд не є повним, але достатнім, містить деякі неточності; робота зв‘язана з темою, але нечітко відповідає поставленій цілі і задачам дослідження; показані задовільні знання зі спеціальних дисциплін, методів та методик розв‘язання конкретної задачі; використано сучасні програмні комплекси для обробки і аналізу результатів розрахунково-експериментальних робіт, але достовірність результатів не обгрунтовано; багато помилок при оформлені тексту роботи.

При формуванні оцінки за презентацію та захист результатів (МО2) встановлюються наступні критерії:

45-50 балів: студент відмінно орієнтується у матеріалі роботи, на питання під час презентації дає правильні відповіді, викладення матеріалу послідовне, логічне та ґрунтується на відмінних знаннях теоретичного та практичного матеріалу, використовується необхідна термінологія, представлений графічний матеріал оформлено за усіма вимогами;

37-44: студент добре розкриває тему, що розглядається у роботі, дає вичерпані відповіді практично на всі питання під час презентації, не допускає помилок в термінах і визначеннях, показує хороші знання теоретичного та практичного матеріалу, представлений графічний матеріал добре оформлений;

30-36: студент демонструє достатні знання за темою роботи; на ряд питань під час презентації роботи не дає вичерпних відповідей; достатньо володіє теоретичним матеріалом, необхідними навичками і вміннями зі спеціальності; представлений графічний матеріал оформлено з помилками та недоліками.

Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни студент повинен набрати не менше ніж 60% з кожного виду оцінювання МО1 та МО2.

Студент, який протягом переддипломної практики виконав всі заплановані види навчальної роботи та набрав необхідну кількість рейтингових балів, яка відповідає позитивній оцінці не менше 60, отримує оцінку у відповідності до набраних рейтингових балів.

Студент, який протягом поточної роботи набрав кількість рейтингових балів, що не відповідає позитивній оцінці, але не менше 35 балів, має можливість доопрацювати тему роботи та представити новий звіт. Студент має право на два доопрацювання та представлення звіту викладачу та комісії. У разі незадовільного складання звіту комісії студент отримує оцінку «незадовільно» («F» за шкалою ECTS) і відраховується з університету. При успішному складанні звіту використовується оцінка «задовільно», яка засвідчує виконання студентом мінімальних вимог без урахування накопичених балів («Е» за шкалою ECTS) із визначенням рейтингового балу  60.

Студент, який набрав менше 35 рейтингових балів отримує оцінку «незадовільно» (за шкалоюECTS – «F») і відраховується з університету

 

9. Ресурсне забезпечення навчальної дисципліни

9.1 Засоби навчання

Для забезпечення можливості досягнення запланованих результатів навчання бази практик повинні володіти необхідним кадровим та науково-технічним потенціалом, зокрема

- комп‘ютерним обладнанням (ЗН1),

- спеціалізованими програмними комплексами (ЗН2)

9.2 Інформаційне та навчально- методичне забезпечення

Основна література.

  1. Методичні рекомендації щодо проведення переддипломної практики [Електронний ресурс] / Є.М. Савченко. - Суми : Сумський державний університет, 2019. Режим доступу: https://elearning.sumdu.edu.ua/s/81-osp
  2. Методичні рекомендації щодо оформлення звіту з переддипломної практики [Електронний ресурс] / Є.М. Савченко. - Суми : Сумський державний університет, 2019. Режим доступу: https://elearning.sumdu.edu.ua/s/2f-oto

 


© 2019 СумДУ
created with Lectur'EDbeta