Інформатика і системологія

Тема 6 Табличний процесор Ms Excel

Стислий конспект


Ключові терміни:

діапазон умов відбору, колонтитули, консолідація, список, фільтрація

6.1 Списки, робота зі списками

В Microsoft Excel в якості бази даних можна використовувати список.

Список - набір рядків таблиці, що містить зв'язані дані.

Наприклад, база даних рахунків або набір адрес і телефонних клієнтів.

Використання списку в якості бази даних

При виконанні звичайних операцій з даними, наприклад, при пошуку, сортуванні або обробці даних, списки автоматично розпізнаються як бази даних. Перераховані нижче елементи списків враховуються при організації даних.

Рекомендації по створенню списку на листі книги

В Microsoft Excel є набір функцій, що полегшують обробку й аналіз даних у списку. Щоб використовувати ці функції, введіть дані в список відповідно до наведених нижче рекомендацій.

Розмір і розташування списку

Деякі функції обробки списків, наприклад, фільтри, не дозволяють обробляти декілька списків одночасно.

Це дозволяє Microsoft Excel швидше знайти і виділити список при виконанні сортування, накладанні фільтру або вставці підсумкових значень, що обчислюються автоматично.

Заголовки стовпців

Зміст рядків та стовпців

Сортування рядків за двома чи більше стовпцями

Краще всього, якщо список, що підлягає сортуванню матиме заголовки стовпців.

Щоб відсортувати дані по більш, ніж трьом стовпцям одночасно, відсортуйте список спочатку за трьома найменш значущими стовпцями. Наприклад, якщо список містить відомості про співробітників і його треба відсортувати за полями "Відділ", "Посада", "Прізвище" та "Ім'я", сортування потрібно буде виконати двічі.

  1. Вкажіть клітину в списку, який необхідно сортувати.
  2. У меню Данные виберіть команду Сортировка.
  3. Вкажіть стовпці сортування в полях Сортировать по і Затем по(Натиснути кнопку Копировать уровень).
  4. Виберіть спочатку Ім'я в полі Сортировать по і відсортуйте список. Потім виберіть Відділ в полі Сортировать по, Посада в полі Затем по, Прізвище в полі В последнюю очередь, по та кроки 2 - 4 для наступних більш значущих стовпців.

Сортування і вирішення питань, що виникають при сортуванні

Якщо результати сортування виявилися несподіваними, переконайтеся в тому, що:

Всі клітини в стовпці, по якому ведеться сортування, містять дані одного типу. Допускається введення даних у вигляді чисел або тексту, проте слід уникати ситуацій, коли в одній з клітин міститься число, а в наступній клітині стовпця - текст.

Якщо є необхідність поєднання чисел і тексту в одному стовпці, то відформатуйте числа як текст.

Для цього виберіть команду в меню Главная Формат→ Ячейки, а потім на вкладці Число встановіть текстовий числовий формат.

Після зміни формату слід наново ввести значення в клітину.

Якщо діапазон клітин був відформатований як текст і був невірно відсортований, встановіть числовий формат клітин, а потім перетворіть текст в числа за допомогою команди Специальная вставка.

Для цього введіть значення 1 в довільній порожній клітині і скопіюйте цю клітину. Виберіть клітини, для яких вимагається змінити формат, а потім в контекстному меню виберіть команду Специальная вставка і Значения и форматы чисел.

Порядок сортування змінюється залежно від конкретної країни.

Про зміну прийнятих стандартів дивіться документацію по Microsoft Windows.

Якщо в списку необхідно використовувати заголовки з декількох рядків, встановіть перенесення слів в клітині.

Виділений для сортування діапазон клітин повинен включати всі елементи об'єкту. Наприклад, якщо об'єкт виходить за межі тексту, що підлягає сортуванню, виділіть також порожні рядки або стовпці, на яких розташовується об'єкт.

Відображення рядків списку з використанням фільтру

Фільтрація - це швидкий і легкий спосіб пошуку підмножини даних і роботи з ними в списку. У відфільтрованому списку відображаються тільки рядки, що відповідають умовам відбору, заданим для стовпця. Microsoft Excel надає дві команди для фільтрації списків.

На відміну від сортування, при фільтрації порядок записів в списку не змінюється. При фільтрації тимчасово приховуються рядки, які не вимагається відображати.

Рядки, відібрані при фільтрації в Excel, можна редагувати, форматувати і виводити на друк, а також створювати на їх основі діаграми, не змінюючи порядок рядків і не переміщаючи їх.

Щоб відфільтрувати список за двома значеннями в одному стовпці або застосувати відмінність від рівності операторів порівняння

Типи критерій

Елементи, які вказуються в діапазоні критеріїв, можна розділити на наступні типи.

Умови відбору фільтру

 

Щоб відфільтрувати

Виберіть

Всі рядки списку

Все

Задане число рядків з максимальними або мінімальними значеннями клітин поточного стовпця (можна відобразити 10% рядків, що мають максимальні значення, наприклад «Премія»)

Первые 10

Рядки, що задовольняють дві умови або одну умову з оператором порівняння, відмінним від И (оператор за замовчуванням)

Настраеваемый фильтр

Всі рядки, що мають порожні клітини в поточному стовпці

Пустые

Всі рядки, що мають непорожні клітини в поточному стовпці

Непустые

Після вибору потрібного критерію на екран будуть виведені відфільтровані записи. Зрозуміти, що це дійсно так, можна, поглянувши на колір номера рядків. Після застосування фільтру числа стають синіми.

Для відображення на екрані всіх записів знову клацніть на стрілці випадного списку і виберіть опцію (Все).

Для повернення в звичний режим перегляду (фільтрування даних) виберіть в меню ДанныеСортировка и фильтрФильтр. Стрілки спливаючих списків зникнуть. На екрані знову відображатимуться всі записи.

Види умов відбору

При настройці Фільтру або введенні умов відбору в діапазоні умов розширеного фільтру можна використовувати перераховані нижче елементи умов.

Послідовності символів

Щоб відібрати рядки, що містять клітини із заданим значенням, введіть число, дату, текстову або логічну константу, що вимагаються в клітину, розміщену нижче заголовку стовпця діапазону умов.

Знаки підстановки

Щоб відібрати рядки з клітинами, що містять послідовність символів, в деяких позиціях якої можуть стояти довільні символи, слід використовувати знаки підстановки .

Знак підстановки еквівалентний одному символу або довільній послідовності символів.

Таблиця 1  .Знаки підстановки

Щоб знайти

Використовуйте знак

Приклад

Будь-який символ в тій же позиції, що і знак питання

? (знак питання)

д?м задає пошук "дим" і "дім"

Будь-яку послідовність символів в тій же позиції, що і зірочка

* (зірочка)

*іно задає пошук "Любліно" і "Вихіно"

Знак питання, зірочка або тильда

~ (тильда), за якою слідує ?, * або ~

Що~? Задає пошук "Що?"

 

Текстові або числові критерії

У Табл.2 представлений список операторів порівняння, які можна використовувати в текстових або числових критеріях.

Таблиця 2  . Оператори порівняння

Оператор

Тип порівняння

Оператор

Тип порівняння

=

Дорівнює

<

Менше

>

Більше ніж

<=

Менше або дорівнює

>=

Більше або дорівнює

<>

Не дорівнює

У Табл. 3 показані приклади рядкових (текстових) критеріїв.

Таблиця 3  . Приклади рядкових критеріїв

Критерій

Дія

>K

Слова, що починаються з букв від Л до Я

<>С

Всі слова, окрім тих, що починаються з букви С

="Січень"

Всі слова "Січень"

См*

Слова, що починаються з букв "См"

с*с

Слова, що починаються з букви "с" і закінчуються буквою "с"

с?с

Слова з трьох букв, що починаються з букви "с" і закінчуються буквою "с"

 

Значення порівняння

Щоб відібрати рядки з клітинами, що мають значення в заданих межах, слід використовувати оператор порівняння.

Умову відбору з оператором порівняння слід ввести в клітину, розташовану нижче заголовоку стовпця в діапазоні умов.

Фільтрація списку за допомогою розширеного фільтру

Щоб відфільтрувати список за допомогою розширеного фільтру, стовпці списку повинні мати заголовки.

На листі також повинне бути не менше трьох порожніх рядків, розташованих вище списку.

Ці рядки будуть використані як діапазон умов відбору.

Діапазон умов відбору- діапазон клітин, що містить набір умов пошуку, який можна використовувати спільно з командою расширенный фильтр(меню Данные→ Сортировка и Фильтр) для відбору списку даних.

Діапазон умов складається, принаймні, з одного рядка підписів умов і, принаймні, з одного рядка власне умов.

Діапазон умов відбору - обов'язково та кількість рядків, на яких є критерії відбору.

Для цього треба:

a) Скопіювати зі списку заголовки стовпців, які будемо фільтрувати в ту частину робочого листа, де буде розташована таблиця критеріїв.

b) Вставте скопійовані заголовки стовпців в першому порожньому рядку діапазону умов відбору (таблиці критеріїв).

c) Введіть в рядки під заголовками умов необхідні критерії відбору.

Переконайтеся, що між значеннями умов і списком знаходиться як мінімум один порожній рядок.

При цьому число рядків визначається кількістю критеріїв пошуку.

Включення порожніх рядків в Діапазон критеріїв неприпустиме, оскільки відображатимуться всі записи списку

  1. Створення таблиці критеріїв
  2. Виберіть в меню Данные →Сортировка и Фильтр→ Дополнительно.
  3. Введіть в полі Диапазон критериев посилання на діапазон умов відбору, включаючий заголовки стовпців і рядка, в яких задано умову відбору.
  4. Визначити вид вихідного документу і місце розташування:

a) Щоб показати результат фільтрації, приховавши непотрібні рядки, встановіть перемикач Обработка в положення Фильтровать список на месте

Щоб скопіювати відфільтровані рядки в іншу область листа, встановіть перемикач Обработка в положення Скопировать результаты в другое место, перейдіть в поле Поместить результат в диапазон, а потім вкажіть верхню ліву клітину області вставки. 

Щоб прибрати діалогове вікно Расширенный фильтр на час виділення діапазону умов відбору, натисніть кнопку згортання діалогового вікна.

Щоб відобразити всі дані Данные Сортировка и Фильтр Отобразить все

Використання обчислювального критерію

В умові відбору використовується значення, що повертається формулою: ИСТИНА або ЛОЖЬ

В умові фільтрації можна використовувати значення, що повертається формулою.

При використанні обчислюваних критеріїв рекомендується пам'ятати деякі правила.

  1. Створіть новий заголовок або просто залиште порожню клітину.
  2. Не використовуйте заголовки полів списку в діапазоні критеріїв.
  3. Можна використовувати будь-яку кількість обчислюваних критеріїв, а також поєднання обчислюваних критеріїв з необчислюваними.
  4. Не звертайте уваги на значення, що повертаються формулами в діапазоні критеріїв. Вони посилаються на перший рядок списку.
  5. Якщо ваша обчислювана формула посилається на значення поза списком, використовуйте абсолютні, а не відносні посилання.

Наприклад, замість С1 використовуйте посилання $С$1.

При створенні формул обчислюваних критеріїв використовуйте перший рядок списку (не рядок заголовків!).

Використовуйте відносні, а не абсолютні посилання.

Наприклад, замість $С$5 використовуйте посилання С5.

Формула, що використовується для створення умови відбору, повинна використовувати для посилання на відповідне поле в першому записі відносне посилання.

Вся решта посилань у формулі повинна бути абсолютними, а формула повинна повертати результат ИСТИНА або ЛОЖЬ.

Інші можливості розширеної фільтрації

В діалоговому вікні Расширенный фильтр представлено ще дві опції, які розглядаються далі:

​Копіювання відібраних рядків

Якщо ви виберете перемикач Скопировать результат в другое место в діалоговому вікні Расширенный фильтр, то відібрані рядки будуть скопійовані в інше місце активного робочого листа або на інший лист. Місце визначається в полі Поместить результат в диапазон. Зверніть увагу, що при використанні цієї опції сам список не фільтрується.

Відображення тільки унікальних рядків

При виборі опції Только уникальные записи всі однакові рядки, що відповідають певному критерію, будуть приховані. Якщо ви не встановили діапазон критеріїв, то в списку не будуть приховані всі однакові рядки.

Обчислення суми даних за допомогою проміжних підсумків та структур

Якщо дані представлені у вигляді списку, то існує можливість підведення в листі проміжних підсумків.

При виборі елементів, для яких створюються проміжні підсумки підсумовуваних значень і підсумкової функції лист представляється у вигляді структури, так що можна приховувати або показувати стільки деталей, скільки потрібно.

Якщо при обчисленні суми даних були використані формули, що містять такі функції, як СУММ, то дані структуруються автоматично.

Якщо замість формул рядки і стовпці підсумкових даних містять значення, то можна створити структуру вручну.

  1. Підведення проміжних підсумків.
  2. Автоматична структуризація листа.
  3. Структуризація листа вручну.

Проміжні підсумки(SUBTOTAL)

Синтаксис

ПРОМЕЖУТОЧНЫЕ.ИТОГИ(номер_функции;ссылка1;ссылка2;...)

Номер_функции - це число від 1 до 11, яке вказує, яку функцію треба використовувати при обчисленні підсумків всередині списку.

Таблиця 4   Функції проміжних підсумків

Номер_функції

Операція

1

СРЗНАЧ

2

СЧЁТ

3

СЧЁТЗ

4

МАКС

5

МИН

6

ПРОИЗВЕД

7

СТАНДОТКЛОН

8

СТАНДОТКЛОНП

9

СУММ

10

ДИСП

11

ДИСПР

Ссылка1; Ссылка2; - від 1 до 29 інтервалів або посилань, для яких підводяться підсумки.

Звичайно простіше створити список з проміжними підсумками, використовуючи в меню Данные→Структура команду Промежуточный итог.

Якщо список з проміжними підсумками вже створений, його можна модифікувати, редагуючи формулу з функцією ПРОМЕЖУТОЧНЫЕ ИТОГИ.

Таблиця 5   Призначення функцій проміжних підсумків

Операція

Результат

Сумма

Сума чисел. Ця операція використовується за замовчуванням для підведення підсумків по числових полях

Количество

значений

Кількість записів або рядків даних. Ця операція використовується за замовчуванням для підведення підсумків по нечислових полях

Среднее

Середнє значення чисел

Максимум

Максимальне число

Минимум

Мінімальне число.

Произведение

Добуток чисел

Кол-во чисел

Кількість записів або рядків, що містять числа

Несмещенное отклонение

Незміщена оцінка середнього квадратичного відхилення генеральної сукупності по вибірці даних.

Смещенное отклонение

Зміщена оцінка середнього квадратичного відхилення генеральної сукупності по вибірці даних

Несмещенная дисперсия

Незміщена оцінка дисперсії генеральної сукупності по вибірці даних.

Смещенная дисперсия

Зміщена оцінка дисперсії генеральної сукупності по вибірці даних.

 

Підведення проміжних підсумків

Щоб підвести підсумки даних списку необхідно:

 Діалогове вікно «Промежуточные итоги»

  1. Відсортувати список в порядку, згідно якому потрібно підвести підсумки.
  2. Виділити діапазон списку, в якому треба підвести підсумки.
  3. В меню вибрати пункт Данные→Итоги.
  4. в діалоговому вікні «Промежуточные итоги»  вибрати стовпець, при зміні даних якого треба підвести підсумки.
  5. Вибрати функцію для підведення підсумків.
  6. Вибрати стовпці, по яких треба підвести підсумки.
  7. Після виконання всіх параметрів натиснути кнопку «ОК»

Видалення підсумків

Щоб видалити підсумкові дані зі списку необхідно:

  1. Виділити будь-яку клітину списку.
  2. В меню вибрати пункт Данные→Структура→Промежуточный итог.
  3. В діалоговому вікні «Промежуточный итог» натиснути кнопку «Убрать все».

Символи структури

Ці символи є кнопками з номерами 1, 2, 3, і т.д. і кнопки зі знаками + або -, розташовані вздовж лівої межі робочого листа (Рис. 35)

 

 

Кнопка

Дія

1

1-ий рівень (максимальне стиснення)

2, 3 і т.д.

2-ий, 3-ій рівні

+

Розкрити приховані дані

-

Приховати дані

Контролювати процес показу і приховання деталей структури можна також за допомогою меню Данные→Группа и структура→Скрыть детали (Отобразить детали) і т.д.

Таблиця з проміжними підсумками

При створенні проміжних підсумків робоча таблиця автоматично структурується.

Структуризація листа вручну

У підсумкових формулах посилання повинні вказувати на детальні дані в однаковому напрямі, тобто всі посилання повинні вказувати клітини, що розміщені вище або нижче підсумкових рядків або зліва чи справа для підсумкових стовпців.

Детальні рядки або стовпці звичайно підлеглі рядку або стовпцю, що містить відповідні підсумкові дані.

Наприклад, якщо рядок 6 містить суми для рядків з 3 по 5, то виділіть рядки 3 - 5

Поряд з групою на екрані повинні з'явитися символи структури.

  1. Виділіть рядки або стовпці, що містять детальні дані.
  2. Виберіть в меню Данные команду Структура, Сгруппировать.
  3. Продовжуйте виділення детальних рядків або стовпців і виконуйте команду Сгруппировать до тих пір, поки в структурі не будуть створені всі необхідні рівні.

Консолідація робочих листів

MS Excel надає можливість об'єднувати і пов'язувати робочі листи або файли електронних таблиць так, щоб в результаті введення значень в одну таблицю змінювався вміст іншої таблиці, а виконання обчислень в одному файлі приводило б, наприклад, до видачі повідомлення в іншому.

Консолідація даних

Передбачено декілька способів консолідації:

За допомогою тривимірних посилань (спосіб, якому найбільше віддають перевагу).

При використанні тривимірних посилань відсутні обмеження на розташування даних в початкових областях.

По розташуванню. Консолідацію по розташуванню слід використовувати у випадку, якщо дані всіх початкових областей знаходяться в одному місці і розміщені в однаковому порядку; наприклад, цей спосіб можна використовувати для консолідації даних декількох листів, створених на основі одного шаблону.

Якщо дані вводяться за допомогою декількох листів-форм, заснованих на одному шаблоні, і при цьому вимагається виводити дані з кожної форми на окремий лист, слід скористатися майстром шаблонів з функцією автоматичного збору даних.

По категорії. Консолідацію по категорії слід використовувати у випадку, якщо вимагається узагальнити набір листів, що мають однакові заголовки, але з різною організацією даних. Цей спосіб дозволяє консолідувати дані з однаковими заголовками з усіх листів.

За допомогою звіту зведеної таблиці. Даний метод схожий з консолідацією по категорії, проте володіє більшою гнучкістю відносно реорганізації категорій.

Консолідація даних по розташуванню

  1. Вкажіть верхню ліву клітину кінцевої області даних, що консолідуються.
  2. В меню Данные виберіть команду Консолидация.
  3. Виберіть зі списку Функция, що розкривається, функцію, яку слід використати для обробки даних
  4. Введіть в полі Ссылка початкову область даних, що консолідуються.
  5. Натисніть кнопку Добавить.
  6. Повторіть кроки 4 і 5 для всіх початкових областей, що консолідуються.
  7. Щоб автоматично обновляти підсумкову таблицю при зміні джерел даних, встановіть прапорець Создавать связи с исходными данными.

Зв'язки не можна використовувати, якщо початкова область і область призначення знаходяться на одному листі

Після установки зв'язків не можна додавати нові початкові області і змінювати початкові області, що вже входять в консолідацію.

Консолідація даних по категоріях

  1. Вкажіть верхню ліву клітину кінцевої області даних, що консолідуються.
  2. В меню Данные виберіть команду Консолидация.
  3. Виберіть із списку Функция, що розкривається, функцію, яку слід використати для обробки даних.
  4. Введіть початкову область даних, що консолідуються в полі Ссылка. Переконайтесь, що початкова область має заголовок.
  5. Натисніть кнопку Добавить.
  6. Повторіть кроки 4 і 5 для всіх початкових областей, що консолідуються.
  7. В наборі прапорців Использовать в качестве имен встановіть прапорці, що відповідають розташуванню в початковій області заголовків: у верхньому рядку, у лівому стовпці або у верхньому рядку і в лівому стовпці одночасно.
  8. Щоб автоматично обновляти підсумкову таблицю при зміні джерел даних, встановіть прапорець Создавать связи с исходными данными.

Зв'язки не можна використовувати, якщо початкова область і область призначення знаходяться на одному листі. Після установки зв'язків не можна додавати нові початкові області і змінювати початкові області, що вже входять в консолідацію.

6.2 Створення звіту зведеної таблиці

Якщо звіт створюється на основі списку Microsoft Excel або бази даних, клацніть на клітині в цьому списку або базі даних.

  1. Відкрийте книгу, в якій вимагається створити звіт зведеної діаграми.
  2. Виберіть в меню Вставка команду Сводная таблица.
  3. На кроці 1 виконання майстра зведених таблиць і діаграм встановіть перемикач Вид создаваемого отчета в положення Сводная таблица.
  4. Слідуйте інструкціям на кроці 2 майстра.
  5. На кроці 3 потрібно вирішити, чи треба натискати кнопку Макет.
  6. Виконайте одну з наступних дій:

Якщо на кроці 3 була натиснута кнопка Макет, виконайте формування макету звіту, натисніть кнопку OK в діалоговому вікні Мастер сводных таблиц и диаграмм - Макет, а потім кнопку Готово для створення звіту.

Якщо кнопка Макет на кроці 3 не була натиснута, натисніть кнопку Готово, а потім сформуйте макет звіту на листі.

Зміна підсумкової таблиці консолідації даних

Після створення підсумкової таблиці за допомогою команди Консолидация можна додавати, видаляти або змінювати початкові області даних.

Окрім цього, можна створити зв'язки підсумкової таблиці з початковими даними, для того, щоб дані області призначення автоматично оновлювалися при зміні даних в початкових областях.

Дії, що передбачаються

Автоматичне оновлення підсумкової таблиці при зміні початкових даних

Якщо на листі, що містить область призначення, вже існує структура або цей лист використовувався раніше для консолідації даних із зв'язками, видаліть структуру перед створенням нових зв'язків. Вкажіть верхній лівий елемент існуючої підсумкової таблиці.

  1. В меню Данные виберіть команду Консолидация.
  2. Встановіть прапорець Создавать связи с исходными данными.

 

6.3 Побудова діаграм

Створення діаграм за допомогою Майстра діаграм

Створення будь-яких діаграм починається з:

Етапи створення діаграм:

Закладка РЯД містить:

1 Имя кожного ряду (переменной) і адреси його розміщення.

2 Диапазон значень кожної переменной (ряду)

3 Диапазон розміщення категорий (написів) по осі Х

  1. Вибір типу діаграми 
  2. Зміна або вибір діапазону даних, на підставі яких буде побудована діаграма і визначення способу форматування рядів
  3. Введення заголовків та її осей, встановлення будь-яких параметрів діаграми, пов'язаних з її зовнішнім оформленням
  4. Вибір варіанту розміщення діаграми (на поточному або на окремому листі) 

Область діаграми

Область, що займається самою діаграмою. Можна змінювати заливку, шрифт, рамку

РЯД даних

Один з наборів даних, що відображаються на діаграмі одним конкретним кольором, описаним в легенді.

Можливо проводити зміни порядку радів, колір заливки і т.д.

Область побудови діаграми

Область, в якій власне відображається співвідношення між чисельними значеннями. Можна змінювати рамку, заливку

Лінії сітки

Прямі лінії в області діаграми

Вісь значень

Вісь У.

Вісь категорій

Вісь Х

Легенда

Показує яким кольором який ряд даних виводиться.

Можливі зміни параметрів шрифту, кольору, розташування легенди

Для того, щоб з усвідомленням справи вибирати параметри діаграми корисно ознайомитися з термінами, які використовує Майстер для позначень елементів плоскої та об'ємної діаграми на прикладі таблиці «На рыбалке».

На рыбалке

 

ПН

ВТ

СР

ЧТ

ПТ

СБ

ВС

Всего

Щукин

4

6

10

5

0

2

6

33

Сомов

6

7

14

6

2

5

7

47

Окунев

6

9

18

9

3

4

5

54

Карасев

8

12

20

10

5

5

8

68

         

Итого

202

Вибір діаграми

За замовчуванням в Excel використовуються гістограми - стовпчасті діаграми. Але ніхто не забороняє вам застосовувати й інші типи графічних зображень співвідношень між числами. В Excel підтримуються декілька категорій діаграм, кожна з яких ділиться на ряд підкатегорій - видів. Вам належить вибрати той тип, який би найбільшою мірою відображав співвідношення між потрібними даними. Не існує універсальної діаграми, яка б годилася на всі випадки життя. В Табл. 24 описані різні типи графічних зображень, що використовуються в Excel.

Таблиця6   Типи діаграм

Зразок вигляду

Тип діаграми

Опис

Гистограмма

Тип, що використовується за замовчуванням. Показує зміну даних за певний період часу та ілюструє співвідношення окремих значень даних. Категорії розташовуються по горизонталі, а значення - по вертикалі. Завдяки цьому більша увага надається змінам в часі. Підтипи: обычная, гистограмма с накоплением, нормированная на 100%, их объемные варианты

Линейчатая

Нагадує гістограму, в якій категорії розташовуються по вертикалі, а значення - по горизонталі. Завдяки цьому надається більша увага зіставленню значень, і менше - змінам в часі. Підтипи: обычная, линейчатая диаграмма с накоплением, нормированная на 100%, их объемные варианты

График

Відображає тенденції зміни даних за певні проміжки часу

Круговая

Показує не стільки абсолютну величину кожного елемента ряду даних, скільки його внесок в загальну суму. На круговій діаграмі може бути представлений тільки один ряд даних

Точечная

Відображає взаємозв'язок між значеннями декількох рядів чисел. Часто використовується для представлення даних наукового характеру. При підготовці даних слід розташувати в одному рядку (або стовпчику) всі значення змінної х, а відповідні значення у - в суміжних рядках (або стовпцях)

С областями

Підкреслює величину зміни протягом певного періоду часу, показуючи суму введених значень. Також відображає внесок окремих значень в загальну суму

Кольцевая

Показує внесок кожного елемента в загальну суму, але, на відміну від кругової діаграми, може містити декілька рядів даних. Кожне кільце представляє окремий ряд даних

 

Друк документів Excel 

Підготовка до друку

Microsoft Excel надає безліч необов'язкових параметрів, які дозволяють настроїти кінцевий зовнішній вигляд надрукованої сторінки відповідно до вимог, що висуваються. Для того, щоб перевірити все, що може вплинути на результати друку, виконайте перераховані зліва кроки у вказаному порядку.

Перегляд листа перед друком. Microsoft Excel надає три способи перегляду і настройки зовнішнього вигляду листа перед друком.

У міру виконання настройок, що впливають на параметри друку листа, можна перемикатися з одного режиму в іншій для перегляду змін перед відправкою даних на друк.

Екранне представлення електронної таблиці в Excel значно відрізняється від того, що виходить при виводі даних на друк. Це пов'язано з тим, що єдиний робочий лист доводиться розбивати на фрагменти, розміри яких залежать від формату сторінки для друку. Крім того, елементи оформлення робочого вікна програми: номери рядків і стовпців, умовні межі клітин - звичайно не відображаються при друці.

Для представлення таблиці з заголовками рядків і стовпців на документі необхідно виконати установки

Вибрати пункт меню ФАЙЛ → Параметры страницы → Лист→ активізувати пункт Заголовки строк и столбцов .


Страница

Встановлення масштабу, орієнтації (книжная, альбомная), розміру паперу, якості друку і т. д..

Поля

Коли слід змінити (підігнати) поля. Змініть розміри полів або стовпців, якщо дані трохи не поміщаються на сторінці і їх не можна стиснути. Зміну полів можна також виконати в режимі предварительного просмотра. Можна змінити ширину полів і стовпців, перетягуючи маркери зміни розміру. Натисніть кнопку Поля для відображення маркерів.

Колонтитули

Щоб помістити числа або інший текст зверху або знизу даних листа, на кожній сторінці можна додати верхній і нижній колонтитули на лист, що друкується. Верхній колонтитул друкується нагорі кожної сторінки, нижній - з'являється внизу кожної сторінки.

Лист

Настройка друку сітки, адресних смуг (заголовків) і т. д..

Попередній перегляд

Перед друком робочого листа слід перейти в режим попереднього перегляду (кнопка Предварительный просмотр на стандартній панелі інструментів). Режим попереднього перегляду не допускає редагування документу, але дозволяє побачити його на екрані точно у такому вигляді, в якому він буде і дозволяє змінити відступи (поля) від країв сторінки.

Друк документу

Щоб налаштувати принтер і вивести на друк документ, окремі сторінки, треба вибрати:

- меню ФАЙЛ → Печать    

 

 

 


© 2017 СумГУ
created with Lectur'EDbeta