Інформатика і системологія

Тема 4 Текстовий редактор Word для Windows

Конспект лекції


Ключові терміни:

MS Word, автозавершення, автозаміна, об'єкт, редактор, символ, сторінка

 

4.1 Текстові редактори і видавничі системи

Редактором називається пакет прикладних програм, призначений для створення і зміни текстів, документів, графічних даних і ілюстрацій.

Редактори призначені, в основному, для автоматизації документообігу.

Текстові і графічний режими.

У кожному персональному комп'ютері є плата управління монітором, або графічний адаптер, який служить для виведення зображення на екран монітора. Зображення на екрані складається з окремих крапок. Більшість адаптерів можуть працювати в двох режимах: текстовому і графічному.

У текстовому режимі всі символи мають однаковий розмір і не можуть бути виведені в довільне місце на екрані. Зображення символів знаходиться у внутрішній пам'яті самого адаптера. Завдяки тому, що позиції всіх крапок, з яких складається символ, наперед відомі і не можуть бути змінені, виведення тексту на екран відбувається швидко. Проте в текстовому режимі неможливо здійснити принцип WYSIWG (What You See Is What You Get - що ви бачите, то і одержуєте), при якому сторінка тексту на екрані виглядає точно так, як і на папері.

ОСОБЛИВОСТІ ТЕКСТОВОГО РЕЖИМУ:

ОСОБЛИВОСТІ ГРАФІЧНОГО РЕЖИМУ:

У графічному режимі адаптер не використовує зображення символів, що зберігаються в його пам'яті, а управляє кожною окремою крапкою на екрані. Будь-яка кольорова крапка утворюється змішуванням декількох кольорів в різній пропорції (зазвичай трьох: червоного, зеленого і синього). Зображення символу, що складається з кольорових крапок, повинне зберігатися і відтворюватися на екрані самою програмою, а не графічним адаптером. На це потрібний більше комп'ютерного часу, чим при роботі в текстовому режимі. Перевага графічного режиму полягає в тому, що тут немає обмежень, властивих текстовому режиму. Гарнітура, розмір, зображення шрифту відображаються на екрані, причому малюнки можна бачити одночасно з текстом. Таким чином, в графічному режимі екранне представлення документа співпадає з друкарським.

Редактори по своїх функціональних можливостях можна підрозділити на текстові, графічні і видавничі системи.

Текстові редактори призначені для обробки текстової інформації і виконують, в основному, наступні функції:

Текстові редактори, основний своєю частиною, орієнтовані на роботу з текстом, хоча можуть мати в своєму складі елементи верстки, побудови і обробки графіки, малюнків, форм.

Найбільш популярний текстовий процесор з відомих на сьогодні - Microsoft Word 2010, 2013 що є останнім досягненням фахівців з Microsoft в їх відомому і дуже популярному ряду Word 6.0, Word 95, Word 97. Це дуже зручний і достатньо простій у використанні інструмент для створення професійно оформлених документів. Реалізовані в процесорі засоби дозволяють на якісно новому, сучасному рівні вести створення і обробку різних документів. 

В процесі розробки Word 2010,2013 переслідувалися наступні цілі:

У Word 2010,2013 реалізований цілий ряд принципово нових засобів, що дозволяють підвищити продуктивність роботи, а також спростити підготовку і якість створюваних документів.

Графічні редактори призначені для створення, обробки графічних документів, включаючи діаграми, ілюстрації, креслення, таблиці. Допускається управління розміром фігур і шрифтів, переміщення фігур і літер, формування будь-яких зображень.

У даному класі розрізняють наступні категорії: растрові, векторні, програмні засоби для створення і обробки 3-х мірної графіки (3D-аніматори).

Видавничі системи об'єднують в собі можливості текстових і графічних редакторів, мають розвинені можливостями по формуванню графічних матеріалів і подальшим виводом на друк. Ці системи орієнтовані на використання у видавничій справі і називаються системами верстки. З таких систем можна назвати продукти PageMaker фірми Adobe і Ventura Publisher корпорації Corel.

Класифікація текстових редакторів

Велика кількість різних типів документів призвела до різноманіття існуючих текстових редакторів.

Як ознака, за допомогою якої розділити множину текстових редакторів на 4 групи, приймемо тип оброблюваного об'єкту

1. Редактори текстів - призначені для створення і редагування текстів програм (наприклад, MultiEdit);

2. Редактори документів - призначені для роботи з документами, що структурно складаються з вкладених документів, сторінок, абзаців і т.п. В структуру документа можуть входити таблиці, графічні образи, які можуть створюватися в інших додатках. 

3. Видавничі системи - використовуються для підготовки великих складних документів (книги, альбоми, журнали, газети). Видавничі системи - верстка, вставка зображень в текст, підрізування, використання образотворчих ефектів. Звичайно тексти готують на Word, а верстку роблять на Adobe PageMaker фірми Adobe, QuarkXpress фірми Quark і Ventura Publisher корпорації Corel тощо.

Видавничі системи призначені для верстки тексту.

Верстка тексту полягає в розміщенні тексту по сторінках створюваного документа, вставці малюнків, використання різних шрифтів стосовно документів, вже створених за допомогою редакторів текстів.

В цілому, відмінності між редакторами документів і видавничими системами не принципові.

Останнім часом редактори по своїх можливостях не тільки наблизилися до видавничих систем, але навіть в деяких питаннях стали краще від них.

4. Редактори наукових текстів.

Особливість даного класу редакторів в тому, що вони забезпечують підготовку і редагування наукових текстів, що містять велику кількість математичних формул, графіків, спеціальних символів. 

 

MS Word 2010

MS Word 2010 - це текстовий редактор, який дозволяє створювати різного роду інтегровані  тексти, працювати з електронною поштою та ін.

У основу функціонування сім'ї Word покладений принцип WYSWYG (What You See Is What You Get, тобто "що ви бачите, то і одержуєте"). Розглянемо текстовий редактор Word на прикладі версії Word 2010,2013. Він забезпечує:

  1. введення, перегляд і редагування тексту;
  2. форматування абзаців і сторінок тексту, вибір типу шрифту, його розміру, зображення і кольори;
  3. виділення фрагментів тексту, їх видалення, копіювання і вставка в документи;
  4. надання користувачу контекстної допомоги;
  5. вибір і створення стилю і шаблону документа;
  6. збереження документа на магнітному диску у вигляді файлів з певним ім'ям і розширенням .doc, відкриття і завантаження файлу з магнітного диска в оперативну пам'ять;
  7. перейменування, копіювання, вилучення, перегляд і друк файлу - документа;
  8. перевірку правопису, створення словників користувача;
  9. створення змісту, алфавітного покажчика, виносок і приміток;
  10. формування, редагування, обробка таблиць;
  11. вставка в текст документа ілюстрацій з інших додатків, які входять до складу програмного середовища Microsoft Office;
  12. створення макросів і встановлення значень основних параметрів середовища Word;
  13. створення поштової кореспонденції, використання сучасних засобів зв'язку (факсу, електронної пошти і глобальної мережі Internet);
  14. використання таких процедур як автоматична корекція, автоматичне форматування, автотекст, текстові спецефекти і т.п.

У середовищі Windows реалізована технологія OLE (Object Linking and Embedding - об'єктний - орієнтований зв'язок і вставка). Редактор Word підтримує цю технологію, завдяки чому в його документи можна вставляти різноманітні об'єкти, створені в інших програмах. При цьому вмонтований об'єкт стає частиною поточного документа.

У Word, як правило, входять такі програми - додатки, які підтримують технологію OLE:

Як додатки до Word 2010,2013 можуть використовуватися також сучасні табличні процесори і СУБД, наприклад: Microsoft Excel, Lotus 1-2-3, QuattroPro, Microsoft Access, FoxPro, dBase і ін.  

ВІДКРИТТЯ WORD І ВИХІД З СЕРЕДОВИЩА WORD

Способи відкриття середовища Word:

  1. Подвійне клацання по ярлику Word на Робочому столі;
  2. Пуск =>  Усі Програми => Microsoft Office => Microsoft Word;
  3. Панель Швидкого запуску на панелі завдань: клацання по ярлику Word;
  4. Визвати Контекстне меню (права клавиша миші) на Робочому столі - Створити - Word.

Вихід із середовища Word:

а) Клацання по кнопці системного меню Word Файл - Вихід

б) У вікні натиснути справа зверху червону кнопку з хрестиком (Close)

в) комбінація клавіш Alt+F4

ІНТЕРФЕЙС СЕРЕДОВИЩА WORD 2010 І ЙОГО ОБ'ЄКТИ

Після відкриття програми Word на екрані з'являється вікно самої програми, а в ньому порожнє вікно документа, якому привласнюється ім'я Документ1

Регістр символів перемикаються за допомогою клавіші CapsLock.

Розкладка клавіатури (зміна мови)  - за допомогою клавіш Ctrl + Shift або Alt + Shift.

Інтерфейс редактора Word  є стандартне вікно Windows. На правій і нижній сторонах вікна Word знаходяться так звані смуги прокрутки тексту.

Відкривши вкладку Файл можна виконати основні команди меню: Створити, Відкрити, Зберегти, Друк та інш.

ця панель містить кнопки основних команд меню Правка: Вирізати, Копіювати, Вставити.

При редагуванні тексту використовується Вкладка Главная. На ній можна бачити кнопки, які відповідають  за параметри тексту і шрифту: стиль, шрифт, розмір, форматування абзацу, пошук по документу.

 


Додаткові об'єкти документа Word.

На рисунку представлені об'єкти документів, що створюються в середовищі текстового процесора Word.

Їх умовно можна розділити на об'єкти, створені:

Основним об'єктом Word є текст, якій є символьною інформацією, а саме:

Редактор Word забезпечує роботу з кожною з цих структур, як з єдиним цілим. Крім того, цей редактор має вбудований інструментарій ділової графіки і безліч додатків, що дозволяють, не виходячи з основної програми генерувати автофігури, таблиці, створювати діаграми, структурні схеми і формули.

На рисунку видно, що Word надає користувачу можливість вставляти в текстовий документ фрагменти з документів, створених в інших програмних середовищах, наприклад в графічному редакторі Paint, в табличному процесорі Exсel, в системі управління базами даних Access та інших. Ці фрагменти мають різні типи даних.

Не дивлячись на те, що документ, створений таким чином, складається з різнотипних даних, він поводиться як цілісне утворення. Його можна друкувати, зберігати, пересилати і проводити з ним будь-які інші дії, як із звичайним документом.

Подібні документи одержали назву складених або інтегрованих документів.

 

 

Основні режими перегляду документів Word.

У Word використовується п'ять основних режимів зображення документа на екрані монітора.

 

Компоненти редактора Word.

Graph, Equation, WordArt - завдяки цій групі програм можливо вставляти в документ різні діаграми (Graph), математичні формули (Equation - редактор формул) і текстові ефекти (WordArt).

Засоби перевірки (Proofing Tools) - ці програми призначені для перевірки орфографії, виправлення друкарських помилок і підбору синонімів.

Конвертери, фільтри і ODBC (Converters, Filters and Data Access) - у документів, створених в інших текстових редакторах, формати файлів відрізняються від того формату, який використовує редактор Word. Щоб Word міг працювати з такими файлами, потрібні спеціальні програми перетворення форматів, або конвертери.

Word 2010 зрозуміє документ, створений в іншій програмі, тільки якщо встановлений відповідний конвертор - пакет забезпечення сумісності

Крім того, Word може імпортувати графіку, створену в інших програмах, і експортувати малюнки у форматі інших програм. Це зручно для обміну між різними програмами. Для перетворення форматів малюнків застосовуються спеціальні програми - фільтри.

Online Help, Examples and Demos - довідкова система Word. Вона містить інформацію про кожну команду і описує кроки, які необхідно виконати для отримання необхідного результату. Зокрема, вона містить інформацію про WordBasic (вбудованій мові програмування для створення нових функцій обробки текстів), опис, якого немає в друкарській документації.

Майстри, шаблони і листи (Wizards, Templates and Letters) - майстри і шаблони дозволяють економити час при оформленні типових документів. За допомогою шаблонів Word можливо швидко створювати листи, факси, написи на конвертах і т.п.

Інструменти (Tools) - до цієї групи входять програма установки, що дозволяє змінити конфігурацію MS Word, програма Dialog Editor, програма MS Info, призначена для отримання інформації про поточну системну конфігурацію Windows, і програма Редактор діалогів, яка використовується для створення макрокоманд (макросів).

Графіка (Clip Art) - в графічній бібліотеці знаходиться більше 50 малюнків, які можна використовувати для оформлення документів.

 

Функції Microsoft Word

Автозаміна - дозволяє автоматично виправляти друкарські помилки, що найчастіше зустрічаються, а також орфографічні і граматичні помилки.

Наприклад, при введенні слова "абанент" з подальшим пропуском автозаміна (автоматична заміна) виправить неправильно введений текст на "абонент". Крім того, автозаміна дозволяє швидко вставляти фрагменти тексту, малюнки і символи.

Крім того, за допомогою автозаміни можна значно спростити вставку часто використовуваного тексту, символів і малюнків, не повторюючи кожного разу всі необхідні для вставки дії.

Форматування тексту - в Word можливо форматування тексту при введенні. У Word також автоматизоване збереження форматування, тобто, форматування, застосоване до першого елементу списку, застосовується і до наступного елементу. У Word виконується перетворення загальних способів виділення звичайного тексту у форматований текст - наприклад, слова напівжирний в напівжирний, а курсив - в курсив. За допомогою автоформату можна швидко відформатувати заголовки, маркіровані і нумеровані списки, межі, числа, символи і дроби.

Автозавершення - дозволяє вставляти в текст цілі елементи, такі як дати і елементи списку автотексту, шляхом набору декількох перших знаків. Дивись відомості про швидку вставку елементу списку автотексту або дати за допомогою автозавершення.

Автоматична перевірка правопису. Для автоматичного виправлення всіх помилок без підтвердження кожного виправлення можна використовувати засоби автозаміни.

Одночасна перевірка орфографії і граматики. Після перевірки орфографічних і граматичних помилок кожне виправлення можна підтвердити. Цей спосіб корисний в тих випадках, коли перевірка тексту відкладається до завершення правки документа.

У Word 2010 включений новий тезаурус. Щоб вибрати слово із списку синонімів, клацніть слово правою кнопкою миші і виберіть в контекстному меню команду Синоніми.

Розстановка переносів можлива в документах на багатьох мовах. Якщо визначена інша мова тексту, до цього тексту застосовуються відповідні правила розстановки перенесень.

Таблиці

Інструмент "Намалювати таблицю" (Нарисовать таблицу). Цей інструмент дозволяє інтуїтивно малювати і змінювати таблиці, працює, як олівець - перетягніть покажчик миші, щоб намалювати зовнішню межу таблиці, а потім розбийте її на комірки будь-якого розміру.

Інструмент "Гумка" (Ластик). Цей інструмент дозволяє видалити межу будь-якої комірки, рядка або стовпця таблиці, що дає той же ефект, що і об'єднання комірок. У попередніх версіях Word можна було об'єднувати тільки комірки, що знаходяться в одному рядку. У Microsoft Word 2010 можна об'єднувати будь-які сусідні комірки - як по вертикалі, так і по горизонталі.

За допомогою кнопок на панелі інструментів текст можна легко вирівнювати по вертикалі і по горизонталі. Якщо текст розташований вертикально, кнопки автоматично змінюються відповідно до можливих варіантів вирівнювання. Текст в елементах таблиць, написах і рамках можна розташовувати вертикально (з поворотом на 90 градусів). Цей засіб може виявитися дуже корисним при створенні наклейок, а також друкарських документів, що містять відомості про авторські права і т. п., розташовані вертикально.

Маркер переміщення таблиці. Таблицю можна переміщати по сторінці мишею.

Маркер зміни розміру таблиці. Можна змінювати розмір таблиці, зберігаючи пропорції розмірів рядків і стовпців.

Малюнки і малювання

Графічний редактор Office. Для прикраси тексту і малюнків пропонуються більше 100 автофігур, що настроюються, 4 види заливки (багатоколірна градієнтна, візерункова, прозора і малюнком), а також додавання тіні і об'єму. 

Малюнки. Малюнки можна легко розташувати в будь-якому місці документа і навіть вбудувати їх в рядок тексту шляхом звичайного перетягування. Допускається також зміна відносного розташування малюнків і створення підкладок і фонових малюнків за допомогою команди Помістити за текстом.

Написи. Написи використовуються замість рамок; до них застосовні всі можливості графічного редактора Office, зокрема додавання об'єму, заливки і фону, а також обертання, зміна розмірів і обрізка.

             

Зв'язані написи. Для організації перетікання тексту між декількома позиціями в документі слід розмістити написи, а потім встановити між ними зв'язки.

Управління файлами

СТВОРЕННЯ

При запуску редактора Word автоматично створюється порожній документ з ім'ям Документ 1.

ВІДКРИТТЯ

ЗБЕРЕЖЕННЯ

Існує два види збереження:

  1. Під новим ім'ям по вказаному шляху;
  2. Під тим же ім'ям і в теж місце.

Збереження файлу під новим ім'ям по вказаному шляху і типом:

Збереження файлу під тим же ім'ям, типом і в ту ж саму папку:

Примітка:

 

ЗАКРИТТЯ

ДРУК

Створення документа

ВВЕДЕННЯ ТЕКСТУ

ПЕРЕМІЩЕННЯ ПО ТЕКСТУ

Переміщення по тексту виконується за допомогою миші або  клавіш.

Клавіша

Переміщення курсору

←, →

На один символ лівіше, правіше

↑, ↓

На один рядок вгору, вниз

<Home>, <End>

На початок або кінець рядка

<Page Up>, <Page Down>

На один екран вгору або вниз

<Ctrl>+<Home>

У початок документа

<Ctrl>+< End >

У кінець документа

Ctrl + ← (→)

На одне слово вліво (вправо)

Ctrl + ↑ (↓)

На один абзац вгору ( вниз)

Ctrl + Page Up ( Page Down)

У початок ( кінець екрану)

Alt + Ctrl + Page Up ( Page Down)

На одну сторінку вгору (вниз)

ВИДІЛЕННЯ ФРАГМЕНТІВ ТЕКСТУ

Для того, щоб виконати яку-небудь дію над фрагментом документа (видалення, копіювання, переміщення і т. д.), необхідно спочатку виділити цей об'єкт.

Це відноситься до будь-якого об'єкту при роботі з Word.

Об'єкт для виділення

Дії

Довільний фрагмент

1. Встановити покажчик миші в початок фрагмента і, утримуючи натиснутою ліву клавішу миші, перетягнути в кінець фрагмента
2. Натиснути клавішу <Shift>, утримуючи її, за допомогою клавіш управління курсором (←, →,↑, ↓), виділити потрібний фрагмент в тексті.

Слово

Двічі клацнути лівою клавішею миші по слову

Рядок

Встановити покажчик миші на полі зліва від рядка (покажчик миші прийме вид Picture), клацнути лівою клавішею миші.

Речення

Утримуючи Ctrl клацнути лівою клавішею миші по будь-якому слову реченні

Абзац

1. Встановити покажчик миші на полі зліва від абзацу (покажчик миші прийме вигляд Picture) і двічі клацнути лівою клавішею миші.

2. Тричі клацнути лівою клавішею миші по будь-якому слову абзацу

Декілька рядків

1. Встановити покажчик миші на полі зліва від рядка (покажчик миші приймає вигляд Picture) і, утримуючи ліву клавішу миші, перетягнути покажчик вгору або вниз на декілька рядків

2. Встановити покажчик миші на початок рядка. Натиснути клавішу <Shift>, утримуючи її, за допомогою клавіш управління курсором, виділити потрібні рядки в тексті

Прямокутний фрагмент

Встановити покажчик миші в кут фрагмента і, утримуючи Alt + перетягнути лівою кнопкою миші покажчик в протилежний кут;

Весь текст

1. Встановити покажчик миші на полі зліва від тексту (покажчик миші приймає вигляд Picture) і тричі клацнути лівою клавішею миші

2. Поєднання клавіш CTRL+ A

Відмінити виділення

Клацнути лівою клавішею миші в будь-якому іншому місці на екрані

Примітка. Якщо фрагмент виділений і продовжити введення тексту, то введення здійснюватиметься на місці виділеного фрагмента (з одночасним його видаленням).

ОПЕРАЦІЇ З ВИДІЛЕНИМ ФРАГМЕНТОМ ТЕКСТУ

Для того, щоб скопіювати фрагмент тексту, потрібно виконати один з наступних варіантів дій:

  1. Виділити потрібний фрагмент тексту
  2. Помістити виділений фрагмент в буфер обміну
  3. Встановити курсор на те місце, куди буде перенесений фрагмент.
  4. Команда Вставити з буфера обміну

Переміщення в буфер - виділений фрагмент видаляється з тексту і переміщається в буфер обміну

Увага! Після цієї операції фрагмент, який був виділений, зникне і з'явиться в буфері обміну !!!

 

Копіювання в буфер - виділений фрагмент залишається в тексті і копіюється в буфер обміну

Вставка з буфера - вміст буфера обміну вставляється в місце, де знаходиться курсор

Видалення - виділений фрагмент видаляється з тексту.

Увага! Після цієї операції фрагмент, який був виділений, зникне !!!

 

Виділений фрагмент можна перемістити / копіювати через буфер обміру в інший документ.

Виділений фрагмент можна перемістити / копіювати в межах одного документа за допомогою миші:

Встановити покажчик в межах виділеного фрагмента Ctrl і, не відпускаючи натиснуту ліву клавішу миші, перетягнути на нове місце.

ВІДМІНА ВИКОНАНИХ ДІЙ

Відміна декількох виконаних операцій:

 

ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТА ФОРМАТ СИМВОЛА

Символ - це найменша неподільна частина документа. Зовнішній вигляд (формат) виділеного символу (якщо виділення немає, то для подальших символів, що вводяться) можна змінити за допомогою:

  1. меню Главная => Шрифт... ;
  2. піктограми - Напівжирний, Курсив і т.д.,списки, що розкриваються, Шрифт, Розмір шрифту;
  3. Клацання правою клавішею миші - і в контекстному меню Шрифт.

До формату символу відносяться:

Для вставки буквиці можна вибрати

Для зміни шрифту фрагмента тексту, потрібно виконати один з наступних варіантів дій:

  1. Зробити шрифт напівжирним
    • Виділити потрібний фрагмент тексту;
    • Натиснути на кнопку "Полужирный" Picture на панелі інструментів меню Главная.
  2. Зробити шрифт курсивним
    • Виділити потрібний фрагмент тексту;
    • Натиснути на кнопку "Курсив" Picture на панелі інструментів меню Главная".
  3. Зробити шрифт підкресленим
    • Виділити потрібний фрагмент тексту.
    • Натиснути на кнопку "Подчеркивание" Pictureна панелі інструментів меню Главная.

Увага: Для іншої роботи з шрифтами і їх стилями, а так само для зміни розміру шрифту необхідно зайти в розділ Шрифт..., який знаходиться в меню Главная.

Для швидкої зміни розмірів шрифту в тексті, який виділений на момент зміни, можна скористатися кнопкою Picture(Розмір шрифту), яка знаходиться на панелі інструментів меню Главная.

ФОРМАТ АБЗАЦУ

Абзац утворюють один або декілька рядків документа. В кінці останнього рядка стоїть недрукований маркер абзацу, що утворюється після натиснення Enter. Формат виділеного абзацу (якщо виділення немає, то для подальших абзаців, що вводяться) можна змінити за допомогою

Маркер абзацу стає видимим при включенні піктограми Недруковані символи Picture. До маркера абзацу прив'язана вся інформація про формат абзацу.

При видаленні маркера відповідний абзац зіллється з подальшим, причому формат верхнього буде поширений на весь знов утворений абзац.

До формату абзацу відносяться:

Межі всередині, зовні: Зовнішні межі, Внутрішні межі Picture.

Лінія: зверху, знизу, всередині (горизонтальна, вертикальна, діагональна), зліва, справа;

Межа відсутня і т.д.;

Тип лінії, Узор - у списках, що розкриваються, -

ФОРМАТ СТОРІНКИ.

Сторінка - частина документа, що виводиться при друці на аркуш паперу заданого розміру.

Формат сторінки можна задати

Редактор Word автоматично розбиває документ на сторінки, керуючись розмірами аркуша паперу і встановленими розмірами полів.

Є можливість примусово вставити символ розриву сторінки (наприклад, перед новим розділом документа), представлений аналогічною лінією з написом "Розрив сторінки".

До параметрів сторінки відносяться:

ФОРМАТ РОЗДІЛУ.

Розділ - частина документа (що складається з одного або декількох абзаців, а може і всього документа), в кінці якого стоїть недрукований символ "Розрив розділу".

Вкладка Разметка страницы => Розривы. ...

Вкладка Разметка страницы => Колонки...

 

СПИСКИ

Існує можливість додати номери або маркери до існуючих рядків тексту або створити маркірований список автоматично при введенні.

Якщо на початку нового абзацу ввести дефіс (-) або зірочку (*), натиснути клавішу ПРОПУСК або TAB, а потім ввести текст, такий абзац буде автоматично перетворений в елемент маркірованого списку після натиснення клавіші ENTER в кінці абзаца.

Для швидкого створення маркірованого або нумерованого списку, маркери або номери або додаються до існуючих рядків тексту вручну, або це здійснюється автоматично при введенні тексту документа.

Види списків: маркірований, нумерований, багаторівневий.

Списки можна організувати за допомогою:

Додавання маркерів або номерів

Примітка.

Для автоматичного створення нумерованого або маркірованого списку необхідно ввести цифру "один" з крапкою (1.) або символ зірочки (*), а потім пропуск або знак табуляції з подальшим текстом.

При натисненні клавіші ENTER для додавання чергового елементу списку наступний номер або маркер вставляється автоматично.

Для закінчення списку необхідно двічі натиснути клавішу ENTER або натиснути клавішу BACKSPACE для видалення останнього маркера або номера в списку.

 

Є можливість створити список з мальованими маркерами. У таких списках як маркери використовуються графічні об'єкти або малюнки.

Крім того, для організації складної ієрархічної структури нумерації в будь-якому списку або документі, включаючи юридичні і технічні документи, його можна перетворити в багаторівневий список.

Створення багаторівневого нумерованого списку

Багаторівневі нумеровані списки можуть містити не більше 9 рівнів, при цьому для оформлення елементів списку не використовуються вбудовані стилі заголовків.

1. Виберіть на Вкладці Главная розділ Абзац інструмент Багаторівневий список;

2. Виберіть формат списку, що не містить слів "Заголовок 1", а потім натисніть кнопку OK;

3. Введіть список, натискаючи клавішу ENTER після кожного елементу;

4. Для переміщення елементу списку на відповідний рівень нумерації скористайтеся панеллю інструментів в розділі Абзац і виконаєте наступні дії:

                      4.1. Для переміщення елементу на нижчий рівень нумерації, клацніть потрібний елемент, а потім натисніть кнопку Збільшити відступ Picture.

                      4.2. Для переміщення елементу на вищий рівень нумерації, клацніть потрібний елемент, а потім натисніть кнопку Зменшити відступ Picture.

Примітки

Зміна формату багаторівневого списку

  1. Клацніть на заголовку, який необхідно змінити;
  2. Виберіть команду Список, вкладку Багаторівневий;
  3. Натисніть кнопку Определить новый стиль списка;
  4. У розділі Форматирование виберіть рівень заголовків, який необхідно змінити;
  5. Змінить необхідні параметри форматування. 

Повторіть процедуру для всіх рівнів заголовків, які необхідно змінити.

У багаторівневому нумерованому списку для нумерації елементів або для вставки декількох рівнів нумерації в один рядок використовується поле LISTNUM.

Наприклад, якщо елемент списку має вигляд "1. а)", то поле LISTNUM використовується для автоматичної вставки, а також будь-якої підпослідовності елементів на одному рівні нумерації. Крім того, поле LISTNUM використовується для нумерації елементів усередині абзаців.

Якщо заголовки документа оформляються за допомогою вбудованих стилів заголовків, допускається автоматична нумерація заголовків із застосуванням вибраного формату.

Якщо замість вбудованих стилів заголовків Word в документі використовуються стилі, створені користувачами, то для нумерації заголовків кожний з них слід пов'язати з певним форматом нумерації.

Додавання номерів до елементів усередині абзаців

  1. Клацніть на абзаці перед першим його елементом, який необхідно пронумерувати;
  2. На Вкладці Вставка - Текст - Експрес-блоки виберіть команду Поле;
  3. У списку Категорії виберіть категорію Нумерація;
  4. У списку Поля двічі клацніть елемент ListNum;
  5. Клацніть абзац перед наступним його елементом, який слід пронумерувати, а потім натисніть клавіші CTRL+Y, щоб вставити в абзац ще одне поле LISTNUM.
  6. При необхідності можна змінити форматування номерів і інтервали між номерами і текстом:
    Щоб змінити формат нумерації, наприклад (1) на (a), виділіть перше значення поля LISTNUM (курсор не повинен мигати). Для прокрутки списку форматів користуйтеся кнопками Збільшити відступ і Зменшити відступ на панелі інструментів Форматування. Вибраний формат автоматично застосовується до всіх раніше вставлених полів даного типу. Для зміни інтервалу між номером і текстом вставте пропуски між значенням кожного поля LISTNUM і текстом, який слід пронумерувати.

Примітки:

 

ВСТАВКА ЕЛЕМЕНТІВ В ДОКУМЕНТ ВСТАВКА ТАБЛИЦІ.

Створення таблиці:

При створенні таблиці задається кількість стовпців і рядків.

Якщо виконати:

Якщо виділити Таблицю, а потім через контекстне меню "визвати" - Границы и заливка, то у створеній таблиці можна поміняти межі комірок, наприклад, пунктирними лініями

Приклад

створеної

таблиці,

що складається

з

3-х

рядків

і

 

4-х

стовпців

 

Використовуючи Межі і заливку, можна по-різному виділити комірки

Приклад

створеної

таблиці,

що складається

з

3-х

рядків

і

 

4-х

стовпців

 

Розміри комірок можна змінити:

  1. вкладка Робота с таблицями =>Вкладка Макет - Властивості => Висота і ширина комірки...;
  2. перемістивши маркери меж на горизонтальній і вертикальній лінійці за допомогою лівої клавіші;
  3. перемістивши самі межі за допомогою лівої клавіші.

Picture

Сусідні виділені комірки в рядку можна об'єднати => Вкладка Работа с таблицами - Вкладка Макет => Объединить ячейки

Picture

Комірку, в якої знаходиться курсор, можна розбити, додавши стовпці, рядки => Вкладка Работа с таблицами - Вкладка Макет  => Разделить ячейки

Picture

ВСТАВКА ОБ'ЄКТУ (МАЛЮНКА).

Об'єкт - прямокутний фрагмент, який може бути поміщений усередині документа, а потім заповнений і відформатований як самостійний об'єкт.

У діалоговому вікні Вставка Об'єкту вибрати об'єкт для вставки

Picture

Picture

Фігурний текст

[TEX]\int_{a}^{b}  f(x)dx=\lim_{a \rightarrow b} \sum_{a}^{b} f(\varepsilon _{y,x})\triangle x [/TEX]

Picture     

 

https://www.youtube.com/watch?v=9G-sxR6wxxI - Microsoft word 2010 от "А" до "Я" 1 урок.

Що нового у програмі Word 2013?

http://office.microsoft.com/uk-ua/word-help/HA102809597.aspx?CTT=1


© 2017 СумГУ
created with Lectur'EDbeta