-
Особливості
деонтології в роботі медсестри з
дітьми
та їх родичами.
-
Законодавчі
та нормативні акти, що регламентують
роботу медсестри педіатричного
відділення. Структура і функції
педіатричного стаціонару.
-
КОРОТКИЙ
ВИКЛАД МАТЕРІАЛУ
-
Етика,
деонтологія і професійні якості медичної
сестри
Особливості деонтології в роботі медсестри з дітьми та їх родичами.
Законодавчі та нормативні акти, що регламентують роботу медсестри педіатричного відділення. Структура і функції педіатричного стаціонару.
Місце проведення заняття: міська дитяча клінічна лікарня, відділення СМДКЛ, учбова кімната.
Актуальність: Однією з основних галузей охорони здоров’я населення України є охорона материнства і дитинства. Надання кваліфікаційної медичної допомоги дітям в педіатричному відділенні дитячого стаціонару – невід’ємна частина цієї галузі. Організація роботи медичної сестри педіатричного відділення регламентується законодавчими та нормативними актами, тому знання їх, розуміння і чітке виконання сприяє підвищенню ефективності роботи з дітьми, їх швидкому одужанню.
Мета: Вивчити функціональні обов‘язки та основні законодавчі і нормативні акти, що регламентують роботу медсестри педіатричного відділення; оволодіти навичками організації роботи медичної сестри педіатричного відділення та вивчити особливості деонтології в роботі медичної сестри дитячого відділення.
КОНКРЕТНІ ЦІЛІ
Студент повинен знати:
-
Особливості деонтології в роботі медсестри.
-
Законодавчі та нормативні акти з організації роботи медичної сестри педіатричного відділення (накази №288, 916).
-
Структуру та функції дитячого стаціонару.
-
Основні обов‘язки медсестри.
Вміти:
-
Дотримуватися правил деонтології в роботі медсестри.
-
Користуватися в роботі законодавчими та нормативними актами.
-
Виконувати основні обов‘язки медсестри.
БАЗОВІ ЗНАННЯ, ВМІННЯ, НАВИЧКИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ (міждисциплінарна інтеграція)
Назви попередніх дисциплін |
Отримані навички |
Етика та деонтологія Догляд за дітьми |
особливості деонтології в роботі медсестри. законодавчі та нормативні акти, особливості санітарно-гігієнічного режиму для дітей різного віку |
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ПРАЦІ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТА ДО ЗАНЯТТЯ:
Теоретичні питання до заняття:
-
Особливості деонтології в роботі медсестри.
-
Законодавчі та нормативні акти.
-
Основні обов‘язки медсестри.
КОРОТКИЙ ВИКЛАД МАТЕРІАЛУ
Етика, деонтологія і професійні якості медичної сестри
Роль медичної етики та деонтології має особливе значення у роботі медичного працівника, кожен вид діяльності якого має дві сторони - технічну (методичну) й етичну (моральну). Тільки при їхній органічній єдності праця лікаря, фельдшера, акушерки, медичної сестри стає максимально ефективною.
Медична сестра - це не просто перший помічник лікаря, вона - опорна ланка охорони здоров'я, її робота вимагає чіткого виконання призначень лікаря, спостережливості, винахідливості в складних ситуаціях, чуйності, співчуття і милосердя.
Безумовно, кожен медичний працівник повинен мати добру професійну підготовку, багато знати й уміти. Проте професіональні якості невіддільні від внутрішньої культури: моральної чистоти, скромності, стриманості, поваги до людини.
Найважливішими професійними якостями середнього медичного працівника є душевна чулість і увага до потреб і запитів хворого. Мабуть, найбільш неприпустимим для медичного працівника є байдужість - ознака інтелектуальної обмеженості й емоційної тупості. Етика праці середнього медичного працівника несумісна з черствістю і грубістю, бюрократизмом і чванливістю, егоїзмом і користолюбством. Мораль медичного працівника повинна бути позбавлена забобонів, шкідливих звичок і нездорових традицій. Обов'язок медичного працівника - постійно й активно боротися з усім тим, що негативно позначається на психічному і фізичному здоров'ї людини.
Необхідними професійними якостями середнього медичного працівника є уважність і спостережливість, пунктуальність і акуратність, уміння постійно контролювати свої дії та вчинки. Спостережливий середній медичний працівник — добрий помічник лікаря. Помічені ним зміни в стані і настрої хворої дитини можуть допомогти лікареві у вирішенні важливих питань діагностики та лікування. Неприпустимі самовпевненість і недбалість. Особливого значення ці якості набувають при роботі з дітьми, коли медичний персонал повинен постійно дбати про здоров'я дитини і правильні взаємовідносини з батьками.
Важливим завданням медичних сестер є систематичне підвищення теоретичного рівня і технічної майстерності, впровадження в практику всього нового і передового. Постійні самоосвіта і самовиховання дають змогу медичному працівникові набувати знань та вдосконалювати свою майстерність. При цьому корисною є допомога більш досвідчених колег, підтримка наставників.
Середній медичний працівник повинен брати активну участь у громадському житті колективу. Це допоможе йому завоювати авторитет серед колег і пацієнтів.
Перелічені вище основні моральні та ділові якості, необхідні середньому медичному працівникові, лише частково характеризують вимоги, що їх ставлять до нього на сучасному етапі розвитку медичної науки і практики. Насправді робота середнього медичного персоналу дуже складна і багатогранна, тому доводиться постійно протягом усього життя вдосконалювати свою професійну майстерність і дбати про вироблення тих якостей, які конче потрібні при лікуванні дітей.
Структура дитячих лікувально-діагностичних закладів.
-
Дитяча поліклініка:
-
реєстратура;
-
фільтр з боксами та ізолятор;
-
кабінет здорової дитини;
-
кабінети педіатрів та інших спеціалістів;
-
кабінет щеплення;
-
кабінет інфекційних захворювань;
-
відділення відновного лікування;
-
лікувально-діагностичні кабінети: рентген-кабінет, лабораторія, кабінет функціональної діагностики, процедурні;
-
кабінет медичної статистики;
2.Основні структурні підрозділи стаціонару лікарні:
-
лікувальні відділення;
-
лікувально-діагностичні відділення;
-
допоміжні відділення та служби;
-
адміністративно-господарська служба.
-
відділення прийому та виписки хворих.
З. Види дитячих лікарень:
-
багатопрофільні;
-
спеціалізовані (інфекційні, туберкульозні, психіатричні, відновного лікування).
4. Особливість лікувальних відділень у великих стаціонарах:
-
для хворих новонароджених дітей;
-
спеціалізовані дитячі відділення (отоларингологічне, очне, хірургічне, неврологічне, тощо);
-
реанімаційне відділення для новонароджених.
5. Особливості організації роботи відділень в дитячих стаціонарах:
-
можливість перебування матері з хворою дитиною;
-
принцип одночасного заповнення палат;
-
передбачення у відділеннях їдалень, кімнат для ігор, шкільних занять;
-
наявність педагогів-методистів.
Обслуговування дітей у стаціонарі. Медична сестра в стаціонарі будує свою роботу суворо за планом, її робота повинна бути добре продуманою, чітко відрегульованою і узгодженою з діями іншого персоналу.
Основні функціональні обов'язки палатної медичної сестри взагалі складаються із декількох складових - виконання лікувально – діагностичної роботи, забезпечення санітарно – епідемічного режиму, роботи з документацією та проведення санітарно – просвітньої роботи і полягають зокрема у проведенні туалету хворих дітей, вимірюванні температури тіла, годуванні дітей, спостереженні за їхнім дозвіллям і сном, організації прогулянок, наданні допомоги лікарям під час обходу; виконанні призначень лікаря, прийманні в палату нових хворих, нагляді за санітарним станом палат, особливо за їхнім провітрюванням, контролюванні роботи молодшого медичного персоналу, в постійному стеженні за станом тяжкохворих дітей.
Медична сестра проводить виховну роботу з дітьми і санітарно-освітню серед дітей та їхніх матерів.
ЗРАЗОК СИТУАЦІЙНИХ ЗАДАЧ
Задача №1.
У дитини віком 5 місяців, яка перебуває на стаціонарному лікуванні в гастроентерологічному відділенні під вечір підвищилась температура тіла до 37,8 0С
Завдання: В якій медичній документації постова медсестра повинна зробити запис про дану температуру у дитини?
Відповідь
-
В температурному листку та в журналі здачі чергувань